03/04/2001 – Ogen Vol Vuur (incl.recensies)

Ogen vol vuur – recensies

Recensie Oor

16 juni 2001

Hun repetitieruimte ligt in het Brabantse dorpje ’t Wild, vandaar de naam, maar die is de band na honderden optredens inmiddels ontgroeid. Dat is te horen op de door Rick de Leeuw geproduceerde debuutplaat Ogen Vol Vuur waarop het romantische gevoel overuren maakt. Dat klinkt soms wat aan de zoete kant, maar liedjes als Dieper, Hart In Spiegelbeeld en Ben Er Vanacht [sic] hebben onmiskenbaar commerciële potentie. Nederlandstalige kwaliteitspop.

Marcel Haerkens

Recensie Aloha
Ogen Vol Vuur – Munich Records
AAA

Juni 2001

Sympathiek

Munich Records is flink bezig haar Nederlandse stal uit te breiden. Naast Gitbox! werd de Nederlandstalige band In ’t Wild toegevoegd. Geen gezelschap dat probeert een binnenlands voorbeeld na te doen en ook geen groep die zich beperkt tot één idioom. Zo horen we lekkere rootsrock, melodieuze ballades, stevig stampende rockers en catchy poppy nummers. Als er persé een vergelijking gemaakt moet worden is Toontje Lager geen verkeerde referentie. De productie van Tröckener Keck Rick de Leeuw heeft Ogen Vol Vuur indringender gemaakt dan je verwacht bij een Nederlandstalig debuut. Hoewel er ook mensen zullen zijn die vinden dat Rick hier en daar wat teveel met het ProTools speelgoed heeft zitten spelen, is dit een sympathieke debuutplaat.

Roel Bouman
Genre: Nederlandstalige rock

Recensie De Gelderlander
* IN ‘T WILD
ogen vol vuur (munich)

onbekend 2001

Trockener Kecks’ zanger en tekstschrijver Rick de Leeuw is de motor achter de eerste cd van In ‘T Wild, maar wie het boekje niet grondig heeft bestudeerd zal nooit op die gedachte zijn gekomen. Deze brabantse Nederlandstalige band klinkt helemaal nergens als de Amsterdamse postpunkers. Het is juist het omgekeerde: Ogen vol vuur roept
herinneringen op aan de eerste cd van Van Dik Hout – niet bepaald een Kecks-kloon: jeugdig, enthousiast, gedreven en met vallen en opstaan zoekend naar een eigen richting. Men schiet van het ene uiterste naar het andere, stopt soms te veel en soms geen enkel idee in een song. Maar het eindresultaat, met eenvoud en een hypnotisch werkende herhaling als ijkpunten, is zeer amusant. Als je gaat is een ferme, vierkante rocker, die het live goed zal doen, Hart in spiegelbeeld geeft het loopje uit Dear Prudence van the Beatles een tweede – en zeker zo interessant – leven. Alles lijkt kakelvers uit de oefenruimte te komen, en dat is hier nou eens als een positieve kwalificatie bedoeld.Het zou me niet verbazen als we nog een heleboel goeds van In ‘T Wild gaan horen.
hw

Recensie Noordhollands Dagblad – Helderse Courant

17 augustus 2001

“In ’t Wild klinkt net even anders”
In ’t Wild is zo’n band die langzaam maar zeker terrein verovert. Dat is zeker te danken aan de vele concerten die de groep geeft. En misschien ook wel aan het fanmagazine Gewild, die inmiddels aan de tweede jaargang is begonnen. De naam In ’t Wild werd gekozen omdat de repetitieruimte van de groep in het Brabantse plaatsje ’t Wild ligt. Munich Records, dat al lang niets meer heeft gedaan op het gebied van Nederlandstalige rock, durfde het aan om de debuut-cd ‘Ogen Vol Vuur’ uit te brengen. Daarbij misschien over de streep getrokken door het feit dat de productie is gedaan door Kecks-voorman Rick de Leeuw. Die combinatie werkt. De cd staat vol met lekkere rootsy rock popsongs en een enkele dampende ballade. Het klinkt gelukkig steeds net even anders dan de heersende Nederlandstalige trends en dat siert In ’t Wild alleen maar. En als je dan toch een vergelijking wil maken: denk aan een muzikale kruising van Clouseau en De Dijk. De eerste single haalde het niet. En toch is ‘Hart In Spiegelbeeld’ een sterke song. Misschien moet de opvolger een nummer worden in een hogere versnelling. Want in dergelijke songs klinkt In ’t Wild het lekkerst: als een collectief dat plezier heeft in de muziek.
-Ab Winkel

Music90-1.nl (Lokale Omroep Baarle)

In ‘t Wild – Ogen vol vuur

De band In ’t Wild, dankt zijn naam aan het gelijknamige Brabantse dorpje waar zij vaak reperteren. Zelf komen ze uit het Oost-Brabantse Maren-Kessel. In de voorbije jaren hebben zij een schat aan ervaring opgedaan in de Brabantse coverband Yoe Teek Mie In De Meeling (1991-1999). Ze gaan nu niet meer coveren en gaan daarom door met de naam In ‘t Wild. En daarmee is Nederland een nieuwe band rijker. Na zoveel repetities en optredens zijn ze klaar voor de officiële Nederpop. De band bestaat uit zes mensen. Het zijn zanger Luc van Hoorn, toetsenist Edwin van Mook, drummer Ton van Hooft, bassist Berti van Waardenburg, gitarist Jan van der Meijden en gitarist Antal Adriaanse. Hun debuutalbum Ogen vol vuur, is geproduceerd door Rick de Leeuw. Rick is beter bekend als de leadzanger van de band Tröckener Kecks. Ook is Rick de producer van de Nederlandse band The Scene. Het album is dan ook opgenomen in zijn Satisfactory Studio in Amsterdam. Bij elk optreden wat de band de laatste tijd heeft gehad zijn de recensies daarvan allesbehalve slecht. De band weet namelijk een sfeer neer te zetten die ook identiek lijkt te zijn aan het debuutalbum. Op het album staan elf zelfgeschreven songs die een enthousiasme bevatten die zijn weerga niet kent. Door veelal poëtische teksten en een goed technisch arrangement zullen we in de toekomst nog heel wat te stellen krijgen met de band In ‘t Wild. Het album bevat uiterst fantastische melodieën. Deze staan zeker garant voor succes. De eerste tekenen zijn daarvan al verschenen door middel van een heuse fanclub. De fanclub YTMIDM telt nu al meer dan tweehonderd leden. Zelf denk ik dat deze club nog sterk groeiende is. En dat hebben zij naar mijn mening wel verdiend.

Daniël Spiering

Music Planet (Planet Internet)

Gepubliceerd op woensdag 16 mei 2001

Een van de jongste acts in de Nederlandstalige popmuziek is In ’t Wild, een zesmansband opererend vanuit het Brabantse dorpje ’t Wild. Eerder deed de band zijn best als coverband onder de naam `Joe Teek Mie In De Meeling’ (!), dus dat voor een naamsverandering is gekozen, mag geen verbazing wekken, to say the least. Dit debuut is geproduceerd door Tröckener Kecks-voorman Rick de Leeuw, in zijn Satisfactory Studio in Amsterdam. Te vrezen valt dat De Leeuw er een beetje een haastklus van gemaakt heeft. De songs op `Ogen Vol Vuur’ zijn, hoewel doortrokken van jongeliedenromantiek, doordacht en redelijk knap geschreven. Een nummer als `De Pijn (is dichterbij dan jij)’ is zelfs ronduit sterk. Wat meer aandacht voor de achtergrondkoortjes, sommige keyboardpartijen (`Hart in spiegelbeeld) en de `sound’ van het album zou niet hebben misstaan. Als tekstschrijvers Antal Adriaanse en Edwin van Mook er de volgende keer dan ook nog in slagen over iets anders te schrijven dan over ongelukkige liefde kan het maar zo zijn dat de Nederpop er een aardige act bij heeft.
Score * * ½ (Dietmar Terpstra)

Copyright 2001 PI